Apa bakti aku kepada negara?

/ Friday, November 25, 2011 /

Jangan ditanya apa negara kita boleh buat kepada kita, tetapi tanya apa kita boleh buat kepada negara. Aku tak mampu mengankat senjata untuk mempertahankan negara, menubuhkan syarikat berjaya dan memberi banyak peluang perkerjaan atau menjulang nama negara di persada dunia. Sebagai sorang yang kedil (walaupun gemuk) jadilah dengan sedikit bakti yang mampu aku beri.

Tadi pagi aku sempat ke Pusat Darah Negara Malaysia. Buat derma darah. Kali terakhir aku derma bulan 3 tahun ni. Ni kali pertama aku derma di PDNM. Layanan terbaik dan mesra. Siap disediakan makanan dan percuma rantai kunci yang ada jenis darah. (Rantai kunci darah "O" dah habis, jadi dia bagi "B").

Ok, dah pukul 1, kena gi solat jumaat.. ;)

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Budak Belemoih™, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger