Wednesday, June 27, 2012

Ujian Radio Amatur Sesi 2012-1

Perghh!! Susah gila soalan ujian ni. 50 soalan awal di tanya banyak bab SOP. Kira takdak la susah sangat. Yang mencabar 50 soalan seterusnya. Memang mencabar. Banyak soalan kiraan arus elektrik, termonologi elektrik dan elektronik. Memcabar juga. Harap-harap lulus la. InsyaAllah.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, June 26, 2012

Friday, June 22, 2012

Kunfayakun

"Kunfayakun, Jika ALLAH menghendaki sesuatu hanya berfirman: 'Jadilah'; maka jadilah dia."

Suruah Yassin; hujung ayat 82.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, June 20, 2012

Kami Menghargai Anda

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, June 18, 2012

O'briens @ One Utama

Beruntung la aku tengah hari tadi. Lepak-lepak dengan kawan aku sorang ni. Dia belanja aku makan. Alhamdulliah... :)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Aku terima nikahnya ...




Aku terima nikahnya dengan mas kahwin yang tersebut itu",serentak dengan itu, airmata mula mengalir laju ke pipi ku, dengan ini aku telah disahkan menjadi isteri kepada seorang lelaki yang tidak berapa ku kenali. Tiada siapa yang mengerti rawan dihatiku namun ku gagahi jua tersenyum apabila jemputan mengucapkan tahniah kepada ku.,Muhammad Nur Hakim itulah nama suamiku seorang yang amat baik tetapi sayang tidak pernah mengetahui perasaan ku padanya.

Suasana begitu meriah sekali di rumahku, sekejap lagi aku akan disandingkan, walaupun tanpa kerelaan namun takdir tetap mengatasi segalanya, "shikin dah siap?" tanya mama, aku cuma mampu menganggukkan kepala "cantik anak mama"puji mama. Kain songket berwarna peach yang membaluti tubuhku itu terasa panas membahang walaupun terdapat aircond dalam bilikku itu. Tidak lama selepas itu, terdengar sayup2 paluan kompang menusuk ke telingaku menandakan pihak lelaki telah pun sampai. Mak andam masuk ke bilikku lalu mengajakku keluar kerana pengantin lelaki telah berada di luar. Aku melihat suamiku menjeling ke arahku sambil tersenyum aku cuma menundukkan kepala. Ramai yang memuji kata mereka seperti pinang di belah dua. Aku cuma mampu tersenyum, suamiku kelihatan amat gembira sambil melayan tetamu yang hadir. Selepas semua majlis selesai, aku mengambil keputusan untuk berehat di bilik.
"Sayang, nape ni? Abang tengok shikin macam tak gembira je", tanya suamiku. "Takde apa abang, shikin cuma letih je". Jawabku. Abang??? Aku tidak menyangka aku akan memanggilnya abang, teringat kembali semasa kali pertama aku berjumpa dengannya di pejabat abah, kebetulan pagi itu aku terlewat sikit ke pejabat kerana keretaku rosak. Apabila sampai di pejabat, sestiausaha abah terus menyuruhku masuk ke bilik abah, aku telah diperkenalkan abah dengan Muhammad Nur Hakim yang baru menjawat jawatan sebagai jurutera.Aku cuma menganggap nya sebagai rakan kerja biasa kerana pada masa itu aku telahpun mempunyai pilihan hati.

Thursday, June 14, 2012

Nur Nabil & Kerja Pertama

Skodeng nabil kerja. Kali pertama kerja. Apa boleh buat.. Hehehe


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, June 11, 2012

Meggie Tempura Ciptaan Aku

Mai..mai. Mai pakat rasa megi tempura piawww punya pedas!! Haha. Berapi mulut aku makan. Tapi tetap lazatt!!


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

IPhone Bertukar Merah Jambu

Bertukarrr!!!! Pink color youu!! Hahaha. :)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.