Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2013

Latihan / Ujian Menembak M16-A1

Lama dah tak menembak M16. Hahaha. Walaupun masih dapat mata keseluruhan atas 100, iaitu kelas 1. Tapi kalau dibandingkan dengan rakan-rakan lain jauh juga ketinggalan. Huh....apa-apa masih seronok dapat menembak dengan rakan-rakan dan kenalan baru dari berbagai-bagai cawangan dan balai lain. Lepas habis ujian M16. Layan HK11 lak satu mag... Hehehe. ☆☆☆☆☆-
Harith

Stun Gun

Fuhh fuhh...hari ni aku melawat pameran Angkatan Tentera Malaysia. Sambil lepak - lepak santai pusing booth yang ada. Ada satu booth yang menarik perhatian aku. Depa bagi peluang kat aku nak rasa macam mana kena teser gun. Hehehe. Sebab aku tak penah kena dan tak tahu rasa macam mana. Aku ambil la peluang nak rasa.Kebetulan masa nak ada 2 orang anggota PDRM (aku rasa dan yakin...walaupun dia pakai preman). Bertiga la kami dok berangkai. Aku paling kanan....heheh. Anggota ATM tu kira 1 2 3 ... breeeezzz!!!! .... mengeletar kejang kami. Hahahahah. Tapi masing - masing muka cool ja. Hensem dan bergaya..Tu baru 3 saat. Kalau 5 saat mau terbaring lentok kat situ. Tak sakit.. best juga. Tak boleh nak kawal badan...semua otot kejang. Tak tau macam mana nak cakap.Kesimpulan aku buat, otak menghantar isyarat elektrik kecil ikut tulang belakang melalui saraf -saraf ke otot untuk melakukan kerja yang diarahkan. Secara asasnya, elektrik yang disalurkan dari teser gun tu memasuki sistem saraf dan …

Adik Aku Ada Temuduga Polis Bantuan

Adik aku ada temuduga polis bantuan besok. Kasut aku lak kena bantai. IPK bagi tuu.... aku pun tak pakai lagi....huhuhuh!!-
Harith @ SamGalaxy

Malam Di Ambang Sambutan Merdeka ke 56.

Semalam, hari jumaat 30 Ogos 2013.Sehari sebelum sambutan hari kemerdekaan ke 56, adalah hari yang sibuk bagi aku.  Mana taknya..hari jumaat tu pagi - pagi macam biasa aku keluar pergi kerja hakiki aku. Banyak kerja tak.payah cerita la. Tapi dah jadi tanggungjawab orang kata. Demi sesuap nasi aku gagahi jua. Habis kerja hakiki aku, aku tak balik terus rumah. Lepak pejabat dulu sebelum masuk kerja malam pulak. Nak lelap mata kat pejabat tak boleh - boleh. Tak tau kenapa. Walaupun ramai budak dah balik, yang ada cuma juruteknik - juruteknik bujang ja melepak melayari internet. Mata cuba aku pejam. Tapi tak boleh melelapkan mata.

Jarum jam dinding menunjukan tepat jam 7 malam. Lekas - lekas aku salin pakaian dalam bilik solat pejabat aku. Uniform biru tua aku sarung,  perutukan dibawah Akta Polis 1967 aku pakai siap sedia berjasa kepada Agama, Bangsa dan Negara. Teringat aku isteri rumah. Sebenarnya dia tak berapa sihat dan mendapat cuti sakit. Fikiran aku kembali ke rumahku. Agak-agakn…