"Break Pad" untuk Alza

/ Tuesday, December 24, 2013 /

Assalammualaikum...

Hari ni aku ada beli "break pad" untuk Alza aku. Ni semua gara-gara tukar "break pad" kat Pusat Servis Perodua la ni. Berabu tu dah tentu la...yang aku sedikit kecewa bila piring disk makan lepas tukar "break pad".

Lepas aku dengar orang cerita pasal kemantapan dan kurangnya habu debu hasil dari "break pad" jenama Proride buatan Malaysia keluaran Sapura ni. Aku terus beli. Hehehe. Tapi kena pasang kat luar la. Sebab brader ni cuma jual ja.

Kalau hampa perasan, di kotak ni ada tulis untuk Proton Waja 1.6, sebenarnya sistem "break" pada Proton Waja 1.6 dengan Perodua Alza sama saja..jadi tak menjadi masaalah guna "break pad" untuk Proton Waja 1.6.

Kenapa tak beli saja kat kedai dan terus pasang?...sebab aku tak jumpa  lagi kedai kereta jual jenama ni. Apa-apa pun nak tahu kemantapan kena tunggu pakai dulu la. Hehehe.

-
Harith @ SamGalaxy

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Budak Belemoih™, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger