Harga Barang-barang Makanan di Pasar Kuala Lumpur 1897

/ Sunday, September 21, 2014 /

Harga barangan makanan di Pasar Besar Kuala Lumpur. Murah kan? Kalau harga macam ni la ni...mesti syok. Hihi

Tapi waktu ni..harga kupang-kupang ja pun ada ramai yang tak mampu nak beli. Pi pasar naik basikal bawa seringgit dua ja ni. Maklum la gaji dua tiga ratus ja sebulan. Tu bagi yang mampu...bagi yang tak mampu..dua tiga kupang ja kot.

Orang sekarang ja pergi pasar naik kereta..tu pun mengeluh harga mahal. Aku rasa sama ja kot. Waktu ni pun ada yang tak mampu.... tapi yang paling kuat mengeluh orang yang pi pasar naik kereta tu. Hihihi.

Dulu dengan sekarang tak banyak beza...kadar ratio atau nisbah lebih kurang ja. Cuma orang sekarang ni mencabar sikit..kena banyak berusaha untuk hidup selesa...lagi-lagi orang bandar. Jadi jangalah mengeloh yaa....

Sekadar pendapat peribadi...

-
Harith
Sent from my microwave.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Budak Belemoih™, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger